Co to jest certyfikat SSL i do czego służy? Jaki certyfikat wybrać?

W dzisiejszych czasach zaufanie do Twojej marki jest ściśle powiązane z poziomem bezpieczeństwa dostępnym na Twojej stronie internetowej. Aby zyskać wiarygodność, Twoja strona internetowa musi być dostępna za pomocą połączenia HTTPS. Zielona kłódka w pasku adresu w przeglądarkach (Chrome, Firefox, itp.) informuje użytkowników, że znajdują się na stronie godnej zaufania i pochodzącej z pewnego źródła.

 

Certyfikat SSL gwarantuje poufność danych przesyłanych pomiędzy przeglądarką internetową użytkownika a strona internetową. Instytucja certyfikująca musi najpierw zatwierdzić certyfikat SSL (Secure Sockets Layer) strony www. Dodatkowo posiadanie certyfikatu SSL jest obecnie jednym z kryteriów wpływających na pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google.

 

Nie dotyczy to jednak wszystkich certyfikatów SSL. Jedynie certyfikaty SSL EV mogą zagwarantować, że odwiedzana strona jest administrowana przez firmę, która ją założyła oraz że firma ta istnieje pod względem prawnym. Gdy odwiedzasz stronę www zabezpieczoną certyfikatem SSL EV, certyfikat ten wyświetla nazwę firmy obok zielonej kłódki.

Według badań TNS Research 72% internautów przynajmniej raz opuściło stronę WWW, która wydała im się niebezpieczna.

91% z nich przyznało, że nie pozostawiłoby tej strony, gdyby posiadała zaufany certyfikat.

5 faktów o certyfikatach SSL, które musisz znać

1. Bezpieczeństwo i integralność danych.
Certyfikat SSL daje gwarancję, że dane transakcyjne lub osobowe przesłane z przeglądarki do serwera nie zostaną w żaden sposób zmodyfikowane, czy odczytane.

2. Certyfikat SSL pozytywnie wpływa na SEO (pozycjonowanie).
Google preferuje strony www posiadające certyfikaty SSL. Jeżeli konkurujesz o słowa kluczowe ze stroną bez certyfikatu, możesz poprawić swoją pozycję dzięki SSL.

3. Zwiększa zaufanie do strony www
Ikona zielonej kłódki daje poczucie bezpieczeństwa internautom. W ten sposób budujesz zaufanie potencjalnych klientów, a tym samy zmniejszasz współczynnik odrzuceń.

4. Rekomendowany przez GIODO.
Przetwarzasz dane osobowe? Musisz być świadom tego, iż GIODO rekomenduje, abyś posiadał zabezpieczenie kryptograficzne.
Certyfikat SSL szyfruje przesyłane z przeglądarki dane – spełnia więc ten wymóg.

5. Integracja z Facebookiem
Facebook umożliwia zintegrowanie sklepu z firmowym fanpage’em. Wymaga jednak aby strona posiadała certyfikat SSL.